Skip to main content

FAQ

Ofte stillede spørgsmål

Internet:

Hvordan får jeg en højere internethastighed ?

Du kan altid ændre din hastighed gennem selvbetjeningen her

Hvilken type internet kan jeg få ?

Bjerringbro Kabelnet leverer internet via fibernettet og kabel-tv-stikket (coax).
Hvilken type og hastighed du kan få afhænger af teknologien og forholdene på din adresse. Kontakt os for nærmere info herom

Hvor lang bindingsperiode er der ?

På produkter fra Bjerringbro Kabelnet er der ingen binding

Hvordan er det med opsigelse ?

Der er løbende måned + 30 dages opsigelse

Opsigelse skal altid ske skriftligt på info@bknet.dk

Kan jeg få fast IP ?

Ja du kan sagtens få fast IP fra os.
Oprettelse af fast IP: 99,-
Pr. måned: 30,-
Kontakt os

Jeg skal flytte, hvad gør jeg ?

Kontakt os så snart du ved hvornår du skal flytte

Send os gerne en mail på info@bknet.dk

Skal jeg have besøg af en tekniker for at komme i gang ?

I langt de fleste boliger har vi klargjort til montering af modem men der kan stadig være enkelte steder der mangler. I det tilfælde sender vi naturligvis en tekniker ud for at montere modem. Dette besøg er gratis.
Hvis din installation er klargjort så beder vi dig afhente modem på vores kontor og selv montere det.

TV:

Kan jeg få signal fra Bjerringbro Kabelnet ?

Utrolig mange boliger i vores forsyningsområde har kabel ind fra os. Hvis du er i tvivl så kontakt os endelig og vi slår din bolig op.
Hvis du ikke allerede har en stikledning så kan vi nemt etablere en.

Hvordan skifter jeg TV-pakke ?

Send os en besked og fortæl hvilken pakke du ønsker at skifte til.
Vi tager 300,- for at skifte pakke hos dig

Hvor lang bindingsperiode er der ?

På produkter fra Bjerringbro Kabelnet er der ingen binding

Hvordan er det med opsigelse ?

Der er løbende måned + 30 dages opsigelse

Opsigelse skal altid ske skriftligt på info@bknet.dk

Hvorfor har jeg dårlige billeder på mit TV ?

Dårlige billeder kan skyldes mange ting men som oftest findes fejlen i enten gamle kabler eller stik i dit hus.
Der er mange signaler i luften og det er derfor vigtigere end nogensinde at din interne fordeling er up to date.
Kontakt os hvis du ønsker at bestille os til at gennemgå din installation.

Jeg skal flytte, hvad gør jeg ?

Kontakt os så snart du ved hvornår du skal flytte

Hvordan indstiller jeg mit TV ?

Se din manual til TV´et og lave en digital kanalsægning

Startfrekvens: 450MHz / 450.000 KHz
du kan se hvor mange tal der skal tastes ind på TV’et

Symbolrate: 6875
ikke nødvendig at taste ind, da TV’et normalt selv finder ud af det

QAM: 64
heller ikke absolut nødvendig – TV’et finder normalt selv ud af det

Netværksid: 1
skal altid tastes ind, da det fortæller dit TV at det er BKNET der levere signalet.

Vedrørende netværks ID
på nogle TV skal du muligvis indtaste 00001

 

Kan jeg tilkoble flere TV i mit hus ?

Som udgangspunkt leverer vi ét stik eller overgangspunkt. Derfra kan man tilkoble sin eksisterende fordeling eller etablerer en ny.
Vores tekniker er naturligvis behjælpelig med at lave fordelingen mod betaling.

Kan jeg få en tekniker ud og hjælpe hvis jeg har problemer ?

Ja vi hjælper gerne med din installation mod betaling.

Web-TV:

Hvad er Web-TV ?

Web-TV er en streamingstjeneste hvor vi sender en dublet af din TV-pakke som du kan tilgå fra din mobil, tablet og PC. På web-TV har du adgang til arkiv, at optage programmer, start forfra etc.

Kan jeg tage alle mine kanaler med ud af huset ?

Ja når du abonnerer på en TV-pakke får du gratis adgang til at kunne tage alle dine kanaler med ud af huset gennem vores Web-TV service

Kan jeg hente en app ?

Ja du skal hente den app der hedder “Playmaker” i din App Store eller Google Play

Kan jeg afspille Web-TV på mit tv ?

Der findes ingen app til TV, men du kan sende signalet fra din mobil eller tablet og videre til f.eks. et Chromecast i dit tv.

Bruger min enhed internet for at afspille mine TV-kanaler på Web-TV ?

Ja, og vi anbefaler at man tilkobler sig til wifi hvis dette er muligt

Hvor mange enheder kan afspille Web-TV samtidig ?

Du kan afspille Web-TV på to enheder samtidig

Får jeg mine Mix-Selv og fritvalgskanaler med over på Web-TV ?

Ja du får også adgang til dem i Web-TV

Viaplay:

Hvordan kontakter jeg Viaplay ved fejl ?

Du kan ringe til dem på tlf. 45100101 

Her i Bjerringbro Kabelnet kan vi ikke tilgå information omkring dit abonnement hos Viaplay og derfor skal du kontakte dem direkte.

Er det rigtigt at Viaplay Film & Serier er med i min TV-pakke ?

Ja når du abonnerer på en TV-pakke så får du en gratis Viasat Film & Serier med i prisen

Hvordan kommer jeg i gang med Viaplay Film & Serier ?

Som eksisterende medlem har du modtaget en mail ang. oprettelse
Som nyt medlem modtager du en mail ang. din Viaplay oprettelse

Jeg har ikke modtaget noget materiale vedr. Viaplay oprettelse ?

Tryk her og vi hjælper dig i gang (link til Viaplay-oprettelsesformular)

Kan tilbuddet om den gratis Viaplay Film & Serier kombineres med f.eks. Viaplay Sport ?

Nej vi har ikke mulighed for at give adgang til andre tjenester end Viaplay Film & Serier

Hvor mange enheder kan afspille Viaplay samtidig ?

Du kan afspille Viaplay Film & Serier på to enheder samtidig.

Fritvalgskanaler:

Hvad er Fritvalgskanaler for noget ?

Fritvalgskanaler er et supplement til de eksisterende tv-pakker.
Du kan tilvælge en enkelt eller flere kanaler til din almindelige tv-pakke

Skal jeg bruge noget specielt udstyr for at købe Fritvalgskanaler ?

Du skal bruge et CA-modul (TV-kort) pr. tv fra Bjerringbro Kabelnet som koster 400,-
Du kan maks. Købe to CA-moduler.

Hvad så med de TV jeg ikke har CA-modul i ?

Dem kan du fortsat se din almindelige tv-pakke på

Virker Fritvalgskanalerne med mit TV ?

Hvis du har et nyere tv (Maks. 5-6 år) så vil Fritvalgskanalerne med 99 % sikkerhed virke på dit tv.

Hvordan bestiller jeg Fritvalgskanaler ?

Du kigger her og bestemmer dig for hvilke kanaler du vil have. Kontakt os derefter

Får jeg adgang til mine Fritvalgskanaler på Web-TV ?

Ja du får dine kanaler med over på Web-TV

Mail:

Kan jeg læse min mail andre steder end hjemme?

Ja. Via webmail kan du læse dine mails uanset, hvor du befinder dig
Gå til webmail her – webmail.bknet.dk

Jeg skal bruge portnumre, servernavne etc. For at opsætte min mail. Hvor finder jeg det?

Server/Vært: mail.bknet.dk
Brugernavn: Din mail-adresse
(indgående) IMAP port: 143
(udgående) SMTP port: 587
POP3 port: 110

Hvordan ændrer jeg koden til min mail

Kontakt os på kontoret

Kan kontoret oplyse mig om min kode ?

Nej, vi kan ikke se din kode til din mail

Hvor meget plads har jeg på min mail ?

Vi tilbyder dig op til 500 mb. Plads på dine mailadresser.

Mobil:

Hvilket telefonnet kører i på ?

Vi kører på Telia’s net som er rigtig fint dækkende i landet

Kan jeg beholde mit gamle telfonnummer ?

Ja du kan sagtens beholde dit gamle nummer. Dette vælger du blot i oprettelsen

Hvor lang binding og opsigelse er der ?

Vi har ingen binding og opsigelsesfrist så du kan til enhver tid komme ud af dit abonnement

Kan jeg få tilsendt en faktura på mit mobilabonnement ?

Nej, alt i forhold til mobiltelefoni betales med betalingskort

Skal jeg selv opsige mit gamle nummer/abonnement ?

Nej du skal ikke selv opsige dit gamle abonnement, det sker automatisk, når du bestiller nyt abonnement.
Gør du det alligevel så mister du retten til at få overflyttet dit gamle nummer

Hvilke abonnementer tilbyder i ?

Du kan læse mere om vores mobil produkter her

Hvad gør jeg hvis jeg har brug for hjælp ang. mobiltelefoni ?

Har du spørgsmål eller brug for hjælp kan du kontakte kundeservice på tlf. 30809082 eller support@bknet-mobil.dk

Fastnet:

Bruger i de gamle TDC kabler til min telefon ?

Nej, du tilkobler din telefon direkte til vores modem

Skal jeg have internet fra Bjerringbro Kabelnet for at have fastnettelfon fra jer ?

Ja du skal have internet fra os for at kunne have fastnettelefoni

Hvem samarbejder i med ifht. fastnettelefoni ?

Vi samarbejder med Evercall og det er med dem du laver aftalen om telfoni

Hvilke abonnementer har i ?

Du kan læse mere om vores fastnet produkter her

Hvad gør jeg hvis jeg har problemer med min fastnet ?

Har du spørgsmål eller brug for hjælp kan du kontakte evercall på 44404040 eller service@evercall.dk